Slipning



Tidagens gott folk.

Nu är påsklovet slut för min del och jag har påbörjat min praktidperiod
som kommer att pågå i 3 veckors tid.

Under påsklovet har jag försökt att hinna så mycket som möjligt.
Jag har påbörjat snickeriarbetet till badrummet.
När jag ändå stod där och slipade plankorna kom jag på att matbordet
också ska slipas...

Bordet är ett gammalt furubord som vi kommer att ha i köket tills vi har
gjort köksrenoveringen. Men inte vill jag ha ett furubord där inne som ser
så sjabbig ut. Det går ju att måla !!!! :)  Men först ska jag slipa.

Med hjälp av gubbsen fick vi ut bordet på gården och jag satte igång med
att slipa bordsskivan. Vilken skillnad det blev.
Undras om jag ska måla, eller betsa, eller.... ? tiden får utvisa vad det blir.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0