Solen



Hejsan

Nu tror jag att solen har visat sig från sin bästa sida hela helgen :)
Vilket underbart vårväder vi har haft, och har fortfarande.

Jag tyckte att det var nyss vi hade massor med snö kvar och nu
är det så torrt ute så man inte ens törs elda i backen.
Har det gått såhär fort förut ? eller är det bara jag som tycker att
våren kom över en natt :)

Igår, lördag var vi uppe i Storsven precis hela dagen.
Gubbsen var mest inne och jobbade och jag var ute och eldade.

Flera gånger tog jag fram krattan och började kratta och sen ropade gubben:
Lägg ifrån dig krattan ! du vet att du har ont, varför skaffa sig mer värk ??
Ja, det kan man fråga sig...kan inte låta bli ..älskar att kratta !!!

Vi har en stuga som kallas för Trädgårdsstugan, framförden är det så höga
buskar så man inte ser stugan så bra.
Nu har jag gått lös med en sekatör (det enda verktyget jag hade i närheten :)
och röjt lite



före



efter

ser ni granen ? :)

samtidigt som jag eldade i tunnan så tänkte jag att..den där granen ska
ju ändå bort, då kan jag passa på att elda allt ris i tunnan.
Sagt och gjort ! jag tog sekatören och började "skala" granen.
När jag kom en bit upp så tyckte jag att granen såg rolig ut, så nu får den
stå där och se "rolig" ut ett tag :)





Efter allt slit och sol, drog jag fram grillen och vi premiärgrillade kött.
Till det blev det klyftpotatis och chilibea !!
Jag kände på doften ute att vi inte var dom enda som grillade igårkväll :)

Elijah åt som en häst...jag frågade om han var hungrig, då sa han att
han måste äta mycket för nu har han spelat tennis så mycket att han slår
pappa i sommar. (dom ska tydligen spela en match i sommar så Elijah ligger
i hårdträning:)
Han stog hur länge som hellst och tränade på servar mot dörren till ladan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0