Bänk



Hej på er !

Jag var upp till Storsven och tänkte börja riva tapet på dom andra väggarna i hallen.
Under all lager av tapet finns det nämnligen timmerväggar som jag har tänkt att
måla vita.
Men innan jag började riva tapet, skulle jag flytta på en ful bänk som stog i hallen.
Dom förra ägarna lämnade bänken kvar och jag tänkte att det är väl bara att
hiva iväg den.
Nyfiken som jag är, började jag "undersöka" bänken lite närmare. 
Jag lygte på det fula tyget


 

rättare sagt...rev loss tyget och vad hittade jag ??



en urgammal förvaringsbänk :) hur snygg som hellst !!



med jättefina detaljer


handmålade blommor/kvistar



stoppningen är av halm



och tyget är ett lapptäcke av säckväv med skinnsnöre

Nu går mina tankar...vad ska jag göra med denhär bänken ??

Måla?
Kom med tips vettja !


Kommentarer
Postat av: Karin

Nej, måla den inte! ser du inte det gamla fina mönstret? :) hitta nåt nytt fint tyg till dynan bara ;)

2011-03-31 @ 21:06:45
URL: http://karinembretzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0