Tågbiljett



Brasan brann hela dagen uppe på Storsven.
Jag röjde och fixade och donade hela dagen.

På slutet av dagen började jag rota inne i Trägårds-
stuggu ifall det inte finns nåt som kan eldas.
Det finns ju rämmil i varje stuga och jag har tänkt att
gå igenom alla för att då antingen elda, kasta eller spara.
Nu när elden brann så fint så passade jag på att "leta" efter
saker som kan kastas i elden.
Mitt i allt rotande hittade jag en lite plåtburk, i den låg det en
massa små trådrullar och knappar och nånting mer...

Vad är detta tänkte jag ....?


Det är en tågbiljett. Lika liten som en tändsticksask tom. lite mindre



Hehehheee ..göm denna biljett..ja, vem vill veta vad man väger.
Undras varför alla skulle vägas ?
Hur skulle det gå idag...?
Jag kan inget annat än skratta :))


Kommentarer
Postat av: Kati

Du vet man kunn int haa för mycket tyngd på tågen..Typ som i hissarna i dagens läge...Högst 800 kilo... Tss i dag åker man fett!! ; )

2011-05-01 @ 13:48:48
Postat av: Anonym

Ha ha, det var ju riktigt festligt, tur man slipper det idag!!

2011-05-05 @ 14:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0