gamla bilder

Hej.
Nu kommer jag inte ihåg vad dendär gamla tanten heter,
men hon går ofta förbi här och följer vårat projekt
med glädje :)
Hon har berättat historia från gården och jag har fått se
bilder på dom som en gång bodde här.
Det är så spännande att få höra någon gamling berätta
att det en gång har funnits liv här. (djur mm)
Vissa stugor och borttagits, parhärbrät har flyttats osv..
Storsve-Oskar som emigrerade till Amerika och när han
kom hem tog han med sig bilar hit till släkten.
Jag har hittat resväska som han troligtvis har haft med
sig på sina Amerikaresor .)
 
Idag kom "tanten" förbi och jag fick fotografera av hennes
bilder.
Här ser ni några utav dom :)
 
 
 
 
Storsve-Oskar har kommit hem med en bil
 
Det ser lite annorlunda ut idag :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Chockad

Herregud den vackra gården är ju total förstörd, stackars gamla ägarna dom lär Gråta blod!!!

Svar: Gården är inte förstörd på nåt sätt !! Dom gamla ägarna är hjärtligt välkomna hit ! och du som tycker det...skriv ut ditt namn...fast det törs du ju inte !!
Sannas vita hem

2012-09-12 @ 20:21:37
Postat av: Triana

Vilka hemskt otrevliga kommentarer i detta inlägg.
Jag tycker Sanna och hennes familj, gör väldigt mycket för att denna vackra gård skall kunna fortsätta finnas kvar, äldre hus behöver tas om hand?

anser ni att det skulle vara bättre att låta det förfalla?

låter mest som tråkig AVUNDSJUKA!

Hejja dig sanna, ni kommer få ett dröm boende,
och ni gör allt så Vackert, längtar tills jag kan hälsa på i ert fina hem.
Många kramar!

Svar: Tack snälla Weronica för den fina kommentaren ! :)Avundsjukan är den värsta sjukan..och skulle vi inte göra nåt så skulle inte gården ha funnits så länge till. Allt ruttnar med åren.
Sannas vita hem

2012-10-09 @ 13:59:38
URL: http://triana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0