gammal



Lördagens.


Igår tog jag tag i ett "åldringsproblem" :)
Synundersökning...
Jag har klagat ett tag nu på jobbet att jag inte ser priset på varorna.
För att inte tala om följesedlarna som ska prickas av.
Mina gamla glasögon är inte dom bästa och mina arb.kompisar
tyckte att det var dags ta tag i "problemet" (dom är nog inte dom enda
som tycker det eftersom jag ibland ber andra läsa mina sms åt mig :)

Jag kan inte klaga på att det är för långt till optikern..
vi ligger väggivägg på Kupan. Nu är det gjort !
Svaret var väl inte det som jag hade velat ha..
dina glasögon är för svaga...ajjjdå

Men det finns linser oxå, säger han..
-Tänkte bara ..eftersom du inte använder glasögonen.
Vad menar han...ska man använda dom oxå ??

Räcker det inte att dom ligger i fodralen ?







men om jag gör såhär..då syns dom inte..
då behöver jag inte dom :)



Skämtåsido..nästa vecka vill optikern kolla min
syn igen och då ska jag ha använt glasögonen
varje dag fram tills dess.
Sen får vi se om det är som jag befarar..nya, starkare gladögon :(
Eller linser..varför inte. Ett par blåa, ett par bruna, gröna.. nej just ja
jag har ju gröna ögon.

Okej, forts följer..

Sköt om er alla glada  och goa.
Kramisar / Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0