Morgonpromenad




Haloj.

Jag har gjort en överenskommelse med mig själv..
varje morgon när Elijah har stuckit till skolan,
tar jag en morgonpromenad. Bra va ?
Idag blev det inte riktigt så..fastnade vid datorn en stund men
det gjorde iofs ingenting för att nu har jag hittat en kamera !!!

Men jag hittade inte den via datorn, utan den jag hittade först var via
blocket. När jag skrev till bror min och undrade vad han tyckte om den
(han har hjälpt mig att leta efter en kamera),
så kom han på att han kan ju sälja sin till mig.
Han har tänkt att byta och då får jag "ta över" hans.

Han har en bra canon 40D som duger gott och väl till mig som
amatör :)


Sagt och gjort..idag får jag hämta min kamera !!!! YES


Sen blev det en promenad.
Och det blev några bilder efter vägen..





Lingon i skogen








och lite rönnbär








Vi får äpplen...trodde inte det med tankte på hur trädet
såg ut när vi köpte gården.




2 olika sorter


Kommentarer
Postat av: Petri

Grattis och välkommen in i fotonörd-gänget! :) Jag har objektiv som du kan få låna om du vill testa något annat än kit-objektiv sen i framtiden. :) Passa på att lära dig så mycket som möjligt om kameran, bilderna blir automagiskt bättre då. :)

2011-08-24 @ 22:42:57
URL: http://petrisfoto.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hej Petri..ja det krävs en hel vetenskap för att kunna använda en sån här kamera. Tack, jag kommer säkert att låna. Annars har brorsan Jonas också objektiv som passar. Jag tror att jag ska leta reda på nån fotokurs.

2011-08-25 @ 08:29:52
Postat av: Petri

Okay. :) Det finns hur mycket info som helst på nätet. Här finns det lite ord som kan vara bra att kunna när man läser om foto och kameragrejer: http://www.fotosidan.se/cldoc/fototermer-for-dummies.htm och här finns det massvis med artiklar som förklarar och berättar: http://www.fotosidan.se/articles.htm?_categories=120

2011-08-25 @ 13:12:58
URL: http://petrisfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0