Storsven


Har tillbringat några timmar uppe i nya huset... jag satte mig ute på farstukvisten och bara
njöt av att inte göra nåt.

Gubben kom upp till huset efter jobbet, vi grillade korv och myste.
Samtidigt som gubben gick och pulade ute, så gick jag inne i huset och bara drömde...
Mycket konstiga saker man hittar där...




kan det vara en BH från Medeltiden ?? :)





Är det ett handtag man höll i när man behövde en liten micropaus ?






ett gammalt gevär fastspikat på dörren..eller ? :)






varför spikade man upp en såg ovanför dörren till köket ?
var det för att om käääringa i köket låste dööra och gubbsen inte kunde
komma in som han tog till med såga :)

Hursomhaver :) jag hittar massor av "konstiga" saker uppe i huset i Storsven.

När jag hade funderat klart på vad alla dessa konstiga saker kunde vara såg jag
att min gubbe höll på med nåt "konstigt" ..undras om det har smittats till honom nu ?

Där gick han och drog på ett lass tjocka plankor..men vad har han hittat för medar
han har under plankorna.
Jag går fram till honom och hjälper till att dra..då säger han:
Precis som på gamla goda tiden. Var det inte såhär dom gjorde tro... ?

Vaah, har han levt redan då, undrar jag då ? vart har jag hamnat ?







alla knep är bra utom dom dåliga...
denhär verkar ha varit bra enligt gubben







Jag börjar misstänka att gubben min har blivit tokig..`
vad ska han hitta på nu då ?

En språngbräda eller två...hmmmm
är det balans-träning på G ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0