gamla träd



I fredags var det dags för pyromanerna att
vakna till liv igen :)

Det började med trädfällning
nr 1


gubbsen startade motosågen och solen lyste så fint




nu faller första trädet ..jag frågade gubbsen om inte
han ska ta ner gungan först ? - äsch, den kommer ner
den också :)



det var nånting mer som kom ner med trädet...
en gammal fågelholk som är fastspikad med en pinne
..troligen från gamla staketet






oj, här växer det mossa ;P
svägerskan i farten :)

Vi hade väldigt fint väder och vi lyste
ikapp med solen :))
Det blev korvgrillning och mycket skratt.

Senare på eftermiddagen kom min syster
och hjälpte till och bära ris och städa upp
på gården.
När hon sätter fart så finns det inget stopp..
det slutade med att 2 till träd sågades ner
och vi bar och kånkade mer ris.
Elden hann aldrig slockna :)

Ett utav träden var så murken så vi fick lov
att elda upp så gott som hela trädet.

Jag och gubbsen drog två väldigt stora
stockar ner till elden som fortf brann
sent på lördag kväll.



Det är inte sista gången vi tar ner träd
på denna gård :)

Dethär var årets första och jag lovar..inte
den sista eldningen på denna gård.


Ett stort TACK till svägerskan och syrran för
all hjälp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0