Grrrr...



Har varit upp till Storsven nu och rivit bort sista tapeten
i hallen. Grrrrrr ! Vilket jobb. Jag hann tänka många gånger ifall det är värt
och kom ändå varje gång fram till samma svar...JA det är värt :)
Tänk vad fint det blir sen, med vita timmerväggar.

Först ska tapeten eller tapeterna..alla 5 lager bort.
Eller först 2 lager sedan en skiva som sitter med småspikar




spikarna sitter stenhårt :(
sedan kommer ytterligare 3 lager av tapet




när jag var klar med det, kom nästa grej...
dom har spacklat  alla springor mellan timren
Hej å hå ...skrapa..gräva




då fick jag äntligen fram resultat :)
nu måste jag slipe bort resten av tapeten..det går inte att skrapa
för då blir det märken i timret och det vill jag inte.

Men nu blir det ingen slipning för min del på ett tag för nu har jag 
ont i nacken igen, så jag får la ta det lungt ett tag.
Det är kul så länge det varar...sen får man ta smällen efteråt.

Var det värt.....kanske... det återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0