segsöndag



Hejsvejs.

Vad gör man en sånhär dag då det bara regnar och
man är segare än segast ?
Jo, då hoppar man i stövlarna och plockar lite hallon och
gör en hallonpaj.





Elijah sa till mig: mamma, jag tycker inte om hallon utan jag
vill hellre plocka sånnadär lena vinbär.
Det slutade med att han stog med egen skål i handen och
plockade vinbär medans jag och gubbsen plockade hallon.



    


Nog är det väl härligt när man kan stå på egen gård och plocka
en skål då och då.

Medans jag och Elijah gick in för att skölja bären, så försvann
gubbsen iväg nånstans...
Han kom tillbaka med härliga små smultron !!
 Nog är det väl en bra gård vi har köpt :))





Nu har pajen stått i ugnen och vi har hunnit provsmakat den ..
mums vad gott det är !! :)


 

Hallonpaj


Ingredienser 4 portioner:
• 150 g smör
• 3 dl vetemjöl
• 1 dl socker
• 1 tsk vaniljsocker
• 1/2 tsk bakpulver
• 1 krm salt

• Fyllning:
• 3-4 dl hallon
• 2 msk socker
• 1 tsk potatismjöl

ugnen på 250 grader och ca. 20 min

• Till servering:
• florsocker
• vaniljkesella, vispad grädde
• eller glass





klart

Med vaniljglass blev det supergott




Segsöndan blev en ganska mysig dag iaf.








Kommentarer
Postat av: Lisa

Sure looks yummy! Send me some by mail? ;)

2011-07-25 @ 03:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0