slipar och målar



När jag inte har annat att göra eller när jag vill ta en paus
från allt annat så tar jag fram nån möbel som behöver
slipas.
Nyligen började jag med matbordet nr 2...det runda bordet
var nr 1 och står i köket nu. Men sen har vi för många herrans
år sen fått ett gammalt fint bord som har stått hos svärföräldrarna.
Nu fick jag för mig att den kommer att passa in i köket på Storsven.











Jag började slipa en dag men sen kom regnet och alla andra måsten
som är viktigare. Den står nu i ladan och väntar.




Nu prioriterar jag badrumsdörren som nr 1, en gammal spegeldörr som
någon har spikar en skiva framför för att gömma spegeln. Nu har jag
tagit bort den och slipat av dörren.
Igårkväll målade jag första vändan...



skivan som satt på var rosa..syns på kanterna. Innan det har dörren
varit mintgrön :)



slipar och slipar



första målningen





jaa, det är bara att fortsätta när färgen har torkat :)


Kommentarer
Postat av: Minna V

Tror att det kan vara vårat gamla matbord, som vi beställde på arvslindans snickeri 1990 till vårt då nybyggda hus. Är det i furu och 2 meter långt? Vi fick specialbeställa då deras standardmått var 1,8 m, vill jag minnas. Vi bytte i alla fall bord med E&H när deras familj krympte och våran växte.

2011-07-03 @ 21:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0