städning



Hej å hå !

Jag och syrran hade bestämt att vi ska stor-röja uppe på
Storsven. Så i lördags var det dags.
Kl 9.00 var vi uppe och började med att kasta ut allt som
fanns inne i ett utav "rummen" inne i ladan.

Vad mycket rämmel och skräp dom gamla ägarna har
lämnat. Skräp och åter skräp. Men visst hittade vi en del
roliga saker oxå :)





å hej å hå..syrran i farten



tur att vi har tunnor på gården så vi kunde elda upp en massa skräp.
Så torrt som det är ute tordes vi inte elda på marken.
Fast vi gjorde ett försök...det gick bra, men vi fick stå där och vakta
elden hela tiden. Minsta lilla vindpust och elden spred sig direkt.


Ja, vad var det vi hittade där då ? Jo, gamla roliga kläder, skor,
skolböcker, kärleksbrev, vykort, flera fina trälådor, fint smyckeskrin
som tyvärr inte innehöll så mycket av värde :) och en massa annat.


undras om dom här skorna har varit sköna en gång i tiden ? :)



stilig hatt





Nu var det dags att tömma Trädgårdsstuggun


Där fanns det en tramporgel, Tv med jalusindörrar, en massa bord och
hyllor, rämmel och skrot och dethär



Dom har ju haft kossor och andra djur här på gården.
Vi hittade flera st sånnahär


på en av dom fanns det en liten bricka där det står Storsweden 1905



nämen :)



heej, jag hittade en kossa :))) kan hon har funnits här redan
på 1900-talet ?
Hehehhheee..det är ju syrran :) (förlåt Hanna) :)
kunde inte låta bli :P



kan man ha denhär väskan som en matlåde-väska ? :)


Under tiden som vi rensade hörde jag Elijah ropa: Heej, Mamma
Jag tittade mig omkring men såg ingen...HÄÄÄR uppe !!


Där uppe på taket var han med sin kusin :)


Gubbsen min fick för sig att bygga ett förråd till sina verktyg.
V-rummet måste tömmas och han ville ha verktygen nära till hands.
Ja, vad gör man då? gör en till byggnad till gården :)

Efter halva dagen stod det ett förråd uppe...ja, nu är det bara att
måla den då, säger gubbsen. Hmmm..undrar vem som gör det ? :)

Elijah hade hämtat fika och satt där uppe på taket och myste med
sin kusin.
Mamma: jag har ätit 11 st chokladbollar och William har ätit typ 6-7 st
vilken tur att jag hade gjort en stor sats kvällen innan :)




Dagen blev lååång. Syrran och jag höll på i 10-11 timmar. men när
kvällen kom ville vi inte gå hem. Så vi bestämde oss för att beställa
pizza och stanna kvar.

   
efter pizzan smakade godiset väääldigt gott :)
det var vi värda efter dagen hårda slit.


Kommentarer
Postat av: hanna

Ja det var en toppen bra dag, fint väder och bra sällskap.. + en massa roliga fynd :)) muuu..

2011-05-10 @ 06:42:30
Postat av: Kati

Nää nu måste jag komma ditåt..Man blir ju galen när man sii på koorten....kram på er..

2011-05-15 @ 10:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0