smoothies



Hej och hejsan.

Dagarna kommer och dagarna går...

Nu har jag fått en sådant där ryck igen som jag
brukar få lite då och då.
Smoothies-ryck. Jag testar mig fram när det gäller
olika smaker med bär och frukter. Aj aj vad gott det är !

Anledningen att jag började göra smoothies igen är att jag
vill vara lite nyttigare och få i mig alla dom bra ämnena som
finns i frukter och bär.
Med tanke på dessa förkylningstider. Folk är sjuka både en och två
vändor och jag vill försöka hålla mig frisk.
Så drick smoothiesar gott folk.







se så gött det är :)


Ett enkelt recept:
Smoothie på frysta bär - grundrecept
Här passar frysta björnbär, hallon, blåbär, hjortron
eller frysta bitar av mango eller konserverad persika.

Mängd: 1 stort glas eller 2 små

Ingredienser
1 dl frysta bär
1 dl Mjölk
1 dl Vaniljyoghurt

Instruktioner
För att få en riktigt kall smoothie lägg frukt/bär
i frysen en stund eller använd lite is.
Mixa alla ingredienser och servera direkt.


eller..
Hallon/Mango
2 dl vaniljyogurt
1 st färsk pressad apelsin
1 dl frysta hallon
1 dl fryst mango
(ca. 0,5-1 tsk kanel för matsmältningen)

Varsågod och kopiera :)
Nu ska vi hålla oss friska och pigga !!

kram kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0