lediga tisdagen



Tisdagens gott folk.

Dagarna kommer och dagarna går...
Det är jobb, renovering, målning, tvättning,
ihopplockning..jaa mycket på schemat.

Men vad gör det :)
Iaf så började denna dag med lite målning ute.
Källarstuggun behöver färg, precis som alla andra
småstugor.
Undra när dom är målade sist..på 1800-talet eller ?


ser ni vilken skillnad det blir ?
Ser ni den blåa färgen på vänster kant ?
Den har nog varit en aningens starkare förr..dalablå kanske ?

Nu kom regnet så jag har lagt ifrån mig penseln och
gått in.
Inne har jag ett projekt som jag har tänkt att börja
lite smått med.
Älskar alla mina små prjekt som kag kommer på
sådär huxflux :)

Projektet är nånting som Elijah kommer att få till sitt
blivande rum.
Jag tänkte att jag ska vara ute i god tid, men tiden räcker
inte riktigt till.
Är det verkligen bara 24h/dygn ??
Om jag hade 1 miljon..eller 2, skulle jag
anlita lite folk hit.
Dom skulle få göra sånt som jag inte tycker är så
roligt...som listning, nytt innetak till hallen och vårat
blivande sovrum, slipa golv, riva gamla innetrappen..
jaa listan kan göras lång.
Inte för att jag själv inte VILL göra nåt, men tiden
rinner iväg och Elijah vill ha sitt sovrum typ NU.
Fast, vem har sagt att vi har bråttom ? inte då jag :)
Iaf så..
Först blir det att hänga tvätt. Jag som tänkte att tvätten
skulle få hänga ute, men då är den väl inte torr förrän nästa
vecka om det ska fortsätta regna som det gör :/

Ha en fortsatt bra dag allihopa.
Kram/ Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0