hosta+glass=låter bra



Hejsan.

Söndag och solsken.
Gårdagens arbete har satt sina spår i mina
axlar och nacke.
Men annars mår jag bra. Däremot är det sonen som har
fått en hemsk hosta och snuva.
Vad passar då bättre än hemmagjord glass och inte vilken
glass som hellst utan Elijahs favvoglass (mammas oxå :)
Chokladglass med kladdkakebitar :)

Sagt och gjort. Glassen smakade väldigt bra !









Chokladglass med kladdkaksbitar
3 äggulor
100 g socker
2 msk kakao
1 dl mjölk
3 dl grädde
Ballerina kladdkaka (dela varje kaka i sex bitar)


Vispa äggulorna med sockret luftigt.Tillsätt mjölken och rör om. Blanda ner kakao och vispa sedan grädden. Rör försiktigt ner den, men se till att allt blandas väl. Det ska inte klumpas. Häll ner glasssmeten i nedkylningsskålen och låt glassmaskinen arbeta i en ca 30 minuter. Skär ballerinakakorna/kladdkakorna i mindre bitar och blanda ner dem.

Själv gjorde jag en dubbelsats vilket inte fick plats i glassmaskinen :)
så jag öste ur lite och frös i en bunke.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0