fotokurs

Fredagens gott folk.
Smyger in här en kortis .)
På torsdagar har jag gått en fotokurs där vi får lära oss en massa saker som tex gyllene snittet, huvudljus, lettningsljus, bakljus, skräckljus, kort skärpedjup, slutare, bländare,teleobjektiv, macro mm mm.
Igårkväll fick vi besök av tre stjärnor från Gagnefs fotoklubb bla Ragnar Nyberg som många känner igen. Han har fotograferat mest landskap i många herrans år och är enligt mig en urduktig fotograf. Det var väldigt spännande att få se lite bilder som dom har tagit. Höra dem berätta och ge tips.
Efter det gick vi ut och provade att fota ute i naturen.

första bilden blev lite suddig innan jag hann med att ställa in kameran
 
 
 
 
 
 
det var väldans kul att fota dessa baggar men dom hade
lite svårt att stå still :)
 
vy från Gammelgården i Gagnef
 
Nästa gång på fotokursen ska vi få lära oss lite om bildredigering och det ser jag verkligen framemot.
 
Nu är det iaf fredag och vi är ute och krattar och eldar. Snart är det dags att åka till banken och fixa
bankkort till sonen. OJ, vad tiden går ! är han så stor våran lilla plutt :)
 
Trevlig helg på er allesammans.
Kram / Sanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0